SREDNJA ŠKOLA DRAGUTINA STRAŽIMIRA
GUNDULIĆEVA 2a
10 380 SVETI IVAN ZELINA
ured
OIB: 04371929326
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dragi učenici, poštovani roditelji i pratitelji naše stranice!
Kao što je mnogima od vas već poznato, ove godine naša škola obilježava 30. godišnjicu rada. S ponosom ističemo da smo se od skromnih početaka i korištenja prostora susjedne nam Osnovne škole Dragutina Domjanića, kao i zgrade nekadašnje Državne osnovne škole u Ulici braće Radića, stalnim trudom i zalaganjem svih naših i bivših i sadašnjih djelatnika, ali i nositelja vlasti svih stranačkih boja, kao i predstavnika svih relevantnih dionika procesa odgoja i obrazovanja, transformirali u prepoznatljiv sastavni element našega grada i okolice i srasli s njima u jedinstvenu cjelinu.
Poznata vam je, zacijelo, izreka da vrijeme mijenja sve, no potreba za kvalitetnom komunikacijom učenika, roditelja i nastavnika te važnost školovanja i suradnje škole i lokalne zajednice zasigurno nisu na toj listi. Upravo se zato iz dana u dan trudimo osvijestiti važnost svih tih sastavnica našega rada te raditi na podizanju njihove kvalitete.
Iako živimo u društvu u kojem se slava počesto stječe kroz isticanje manjka sposobnosti i zdravog razuma, svijet pokreću oni orijentirani na rad i učenje, te oni koji koriste stečena znanja i vještine za otkrivanje novih spoznaja i poboljšanje uvjeta u kojima živimo i djelujemo. Istina, sama organizacija školskog sustava podložna je mijenama pa je današnji nastavni proces znatno drugačiji od onog s početaka našega djelovanja. No, jednako kao što je prijašnji sustav, karakteriziran povećom dozom rigidnosti i orijentacijom na tiskane udžbenike, doveo do toga da među bivšim učenicima imamo znanstvenika, liječnika, odvjetnika, sveučilišnih profesora, kao i poduzetnika, obrtnika i vrsnih majstora, koji zajedničkim djelovanjem, svatko u svom području, oblikuju našu svakodnevicu, tako će i današnja kombinacija nastave u školi i nastave na daljinu zasigurno rezultirati nekim novim postignućima i poslovima za koje još ni ne slutimo kako će izgledati.
Brojem učenika i kvadraturom zgrade male škole zasigurno imaju izvjesnih nedostataka, no svakako imaju i mnoge prednosti, a upravo je to ono što nudi priliku za prepoznatljivost i stvaranje dodatne vrijednosti. Trudimo se, stoga, iskoristiti mogućnosti koje prirodno proizlaze iz djelovanja male škole s malim brojem razrednih odjela i malim brojem učenika u odgojno-obrazovnim skupinama u manjoj sredini, a nadamo se da ćemo ih u budućnosti još više osvijestiti i kvalitativno obogatiti, što će biti moguće isključivo uz pomoć i podršku naših sugrađana.
Iluzija je da smo svi jednako dobri u svemu ili jednako nadareni i sposobni za sve pa pred učenika ne valja stavljati nerealna očekivanja. Dobar će nastavnik, stoga, zasigurno prepoznati ono u čemu je pojedini učenik dobar te mu pomoći da to razvije u najvećoj mogućoj mjeri. Naši su razredni odjeli dovoljno veliki da bi opstali i pokazali se opravdanima pred nadležnim institucijama, a istovremeno su dovoljno mali da bismo se mogli posvetiti svakome učeniku i pokazati mu da, ako i sam za to ima volje, u suradnji s nastavnikom može uspjeti. Dovoljno smo mali da bismo svakome tko ozbiljno i odgovorno shvaća svoje učeničko poslanje pokazali da je sposoban za više i bolje te da bismo poznavali životne nedaće baš svakog našeg učenika koji nam ih želi povjeriti. U tom smislu, uvijek je cilj iz učenika izvući ono najbolje što u pojedinom području i zadanim okolnostima može dati, bilo to izlaganje pred razredom, vođenje školske priredbe ili pak primjena teorije u vježbama i praktičnim radovima.
Ako su odgojno-obrazovne skupine male, u projektnim je zadacima, sportskim aktivnostima ili grupnom radu baš svaki učenik važan i potreban, a spoznaja da se može dati doprinos dolasku do cilja snažan je motivacijski faktor koji potiče učenike na redovitost ne samo u pohađanju nastave nego i u aktivnom angažmanu u cjelokupnom odgojno-obrazovnom procesu.
Ukoliko se učenik po završetku školovanja i zaposli upravo u našemu gradu, korist je za lokalnu zajednicu još veća. Tek jedna u nizu sjajnih potvrda te činjenice naši su bivši učenici, a danas profesori u našoj školi.
Kako je već rečeno, male mješovite škole imaju i svojih ograničenja, u prvom redu onih povezanih s financijskim sredstvima, a onda i onih vezanih za ponudu izvannastavnih aktivnosti i privlačnost školskog kurikuluma. Veće su škole u pogledu aktivnosti mimo redovne nastave zasigurno atraktivnije, no količina i kvaliteta dvije su odvojene stavke te se, u nedostatku prostornih i drugih mogućnosti, nastojimo orijentirati na kvalitetnu provedbu onoga što možemo ponuditi. U prvom su redu tu aktivnosti Školskog preventivnog programa, s posebnim naglaskom na Projektni dan – Dan prevencije, a potom i predavanja o raznoraznim životno važnim temama, kao i izvanučionička nastava i stručni posjeti.
Budući da je naša škola primarno strukovna, naš bi rad bio nemoguć bez suradnje s poduzetnicima, obrtnicima i drugim poslovnim subjektima na širem gradskom području. Učenje temeljeno na radu okosnica je i jedina moguća budućnost strukovnoga školstva. Zahvaljujemo, stoga, Udruženju obrtnika Sveti Ivan Zelina na izvrsnoj dugogodišnjoj suradnji, a isto tako cijenimo angažman svih onih koji svoje radionice, obrte i pogone otvaraju našim učenicima i omogućuju im učenje kroz vježbe i praktičnu nastavu.
Nijedna škola ne može ispunjavati svoje zadaće ni opravdati svrhu svoga postojanja ukoliko nema barem minimalne materijalne uvjete za izvođenje nastavnog procesa. Stoga zahvaljujemo Ministarstvu znanosti i obrazovanja, Zagrebačkoj županiji i Gradu Svetom Ivanu Zelini na značajnim sredstvima uloženima u našu školu bez kojih ne bismo mogli izvoditi nastavni proces.
Nadalje, nijedna škola ne može ispunjavati svoje zadaće niti opravdati svrhu svog postojanja ukoliko nema kvalitetne i entuzijastične nastavnike. Jednom je netko rekao: „Nastava je mnogo lakša nego odgoj. Za nastavu se mora samo nešto znati. Za odgoj se mora nešto biti“. Upravo se u tom citatu ogleda prava zadaća nastavnika. Svakome je nastavniku povjeren zadatak da učeniku da znanja koja će mu trebati za budućnost, ali da u sadašnjosti onime što jest pruža učeniku primjer kakav bi i on sam trebao biti. Živimo u vremenu kad su djeca i mladi izloženi mnogim utjecajima koji su u svojoj osnovi suprotni onome čemu bi ih škola trebala poučiti, no ne smijemo zaboraviti da vremena kreiraju ljudi sami, svojim razmišljanjima i postupcima. Iz tog su razloga nastavnici pozvani na odgovornost, smirenost, disciplinu, dostojanstvo i međusobnu suradnju, kao i svijest o tome da naš posao ne završava zvonom za kraj posljednjeg nastavnog sata u dnevnom rasporedu. Želimo li zaista vršiti svoje poslanje, moramo biti ne samo kompetentni za predmet kojem poučavamo učenike nego i zatomiti svoj ego i imati ljudske kvalitete zbog kojih će nas učenici cijeniti. Ne voljeti, nego cijeniti. Nije pošteno od učenika tražiti ono što sami nismo spremni učiniti i upravo je zbog toga nužno imati sve maloprije spomenute kvalitete. Jednako je važno vjerovati u učenike jer što više u njih vjerujemo, više ćemo napora u njih ulagati, a što smo zahtjevniji, rezultati će biti bolji.
Naposljetku, nijedna škola ne može ispunjavati svoje zadaće niti opravdati svrhu svoga postojanja ukoliko nema učenika. Najvažniji je zadatak učenika kontinuirano napredovati i iskoristiti priliku koju mu škola pruža na putu da postane samosvjesna i poštena osoba, kao i osoba koja ima dovoljno znanja da bi nastavila cjeloživotno obrazovanje. Snaga uma i inteligencija predstavljaju dobre odskočne daske, no ključ uspjeha leži u neprekidnom trudu, upornosti i odlučnosti. Ne djelovati, ne raditi i ne se truditi izaći iz svoje sigurne zone kratkoročno je privlačno i isplativo, no dugoročno je višestruko skuplje i napornije.
Podsjetimo, samo osnivanje naše škole rezultat je truda i napora gospodina Božidara Pecaka, ujedno prvog i (zasad) najdugovječnijeg ravnatelja zelinske srednje škole, kao i gospode Zdravka Petaka i Mile Tokića. Suglasnost na Zahtjev za osnivanje srednje škole tadašnje je Ministarstvo prosvjete i kulture izdalo 28. ožujka 1991. te je predviđen upis učenika u opću gimnaziju i obrtnička zanimanja u područjima strojarstva, elektrotehnike, poljoprivrede i tekstila. 3. svibnja 1991. Skupština općine Sveti Ivan Zelina donijela je Odluku o osnivanju mješovite škole sa gimnazijskim i obrtničkim programima te je predsjednik Skupštine, gospodin Božidar Pecak, dipl. ing., imenovan ravnateljem škole u osnivanju. Novoimenovanom je ravnatelju povjeren zadatak izvršenja priprema i organizacije rada škole u skladu s Elaboratom o ustrojstvu i radu škole, donesenim zajedno s rečenom Odlukom.
Realizacija tog poslanja ne bi bila moguća bez potpore gospodina Ivana Brlekovića, dipl. iur., kao ni gospodina Ivana Šestaka, ondašnjega zelinskog župnika, koji su u suradnji s Nadbiskupskim duhovnim stolom zajedničkim djelovanjem osigurali otkup crkvenog zemljišta na kojem je u svibnju 1992. postavljen kamen temeljac današnje naše zgrade. Iako se izvana zgrada nije promijenila, ili barem ne nabolje, u njenom su prostoru i okolišu proteklih godina napravljeni značajni pomaci usmjereni na kvalitetu podizanja nastavnog procesa i osiguranje uvjeta koji će učenike poticati na rad i kreativnost te biti jedan od ključnih faktora pri razvijanju privrženosti našoj školi. Veliki korak u tom smjeru predstavljaju već gotova dokumentacija i osigurana sredstva za izgradnju modernih, suvremeno opremljenih radionica na prostoru iznad školske zgrade, a ispod plastenika za hidroponski uzgoj povrća i školskog vinograda i voćnjaka, kao i pripremljena dokumentacija za prijavu na natječaj za energetsku obnovu.
Za nadati se da će svi dionici odgojno-obrazovnog procesa kontinuirano raditi na savjesnom i odgovornom izvršavanju povjerenih im zadataka jer ostvarenje zajedničkog cilja ovisno je o svakom pojedincu koji bi upravo iz poštovanja prema ostalima morao dati sve od sebe i time spriječiti obezvrjeđivanje rada svih drugih dionika. Zahvaljujemo svima koji to već godinama čine i time omogućuju naš opstanak u odgojno-obrazovnom sustavu.
U nadi da će lokalna zajednica i dalje podržavati naš rad i prepoznavati nas kao jedan od važnih faktora razvoja našega grada, srdačno vas pozdravljamo!
PREZENTACIJE VEZANE ZA RAD ŠKOLE I DRAGUTINA STRAŽIMIRA
U nastavku je dostupno nekoliko prezentacija vezanih za rad naše škole općenito ili pak pojedinih (pod)sektora. Pozivamo vas da ih preuzmete na računalo i pogledate u dijaprojekciji, kako biste omogućili animacije i pristup cjelovitom sadržaju.
Najopćenitija je prezentacija naslovljena "30 godina rada Škole, svibanj, 2021.", a zbog veličine je dostupna isključivo preko Google Diska odnosno poveznice https://drive.google.com/file/d/1qIDBCqZICAJZxhWAXYvM7kqEDIH7vn-h/view?usp=sharing (poveznicu je potrebno kopirati u preglednik). Napominjemo, prilikom preuzimanja datoteke pojavit će se upozorenje da nije moguće izvršiti pregled virusa, no prema školskom antivirusnom programu, prezentacija je sigurna.
Budući da se Dragutin Stražimir bavio vinogradarstvom i enologijom, naše su učenice izradile i prezentacije vezane za fizikalna i kemijska svojstva alkohola, te utjecaj alkohola na ljudsko zdravlje.
Prezentacija „30 godina rada Škole, svibanj 2021.“ koristit će se u nastavi u petak, 7. svibnja 2021., a istoga će dana učenici rješavati kviz vezan za njen sadržaj. Ostale će se prezentacije također koristiti u nastavi, ali samo u pojedinim razrednim odjelima, te vas pozivamo da se s njihovim sadržajem upoznate sami.